CORUL FILARMONICII

Șef secție
Bejan Olga

Șef secție

Dirijorul Corului
Lászlóffy Zsolt

Dirijorul corului

Pianist
Andone Violeta Camelia

Pian

Sopran
Bulzan Annamária

Sopran

Dehelean Adriana Aniela

Sopran

Duțu Maria Magdalena

Sopran

Gergely Erna

Sopran

Lakatos Adél Katalin

Sopran

Măslină-Pop Ancuța-Gabriela

Sopran

Midoschi Narcisa

Sopran

Rus Carmen

Sopran

Secară Diana Carmen

Sopran

Varga Cecília

Sopran

Alto
Árkosi Iuliana

Alto

Bejan Olga

Alto

Dozsa Ilona Alexandra

Alto

Dume Florina Liana

Alto

Gîrz Tabita Ligia

Alto

Ile Corina

Alto

Nagy-Kristófi Borbála

Alto

Pataki Hașaș Ramona India

Alto

Scurt Georgeta Anamaria

Alto

Vidican Alina Nicoleta

Alto

Tenor
Bejan Nicolae Marius

Tenor

Fehér Arthur

Tenor

Ferencz Vilmos

Tenor

Iloc Ovidiu Vasile

Tenor

Kiss Huba Ernő

Tenor

Lakatos Ștefan Alexandru

Tenor

Mureșan Felician

Tenor

Varga Imre

Tenor

Bas
Benczédi Hunor Lehel

Bas

Mikló Péter Róbert

Bas

Mureșan Voicu

Bas

Niculaș Ioan Ovidiu

Bas

Olah Viorel Vlad

Bas

Rus Sebastian Lucian

Bas

Tasnádi Ferencz Zoltán

Bas

Torjoc Olimpiu Ioan

Bas

LÁSZLÓFFY ZSOLT – dirijor

 

S-a născut la Cluj în 1973, unde de-a lungul studiilor a intrat în contact cu reprezentanţi de seamă ai vieţii muzicale clujene, precum Papp Tibor, Buzás Pál, Demény Piroska, Szegő Péter, iar în perioada studiilor de la conservator: Terényi Ede, Dan Voiculescu, Vasile Herman, Cornel Ţăranu, Angi István, Ferdinand Weiss. Studiază activ compoziţia de la vârsta de 12 ani, iar în calitate de pianist concertează activ din perioada anilor de la liceu, mai târziu şi în străinătate (Finlanda, Austria, etc.) Absolvă Academia de Muzică Gheorghe Dima: secţia de compoziţie în 1996, secţia de dirijat (Petre Sbârcea) în 2000. Din anii ‘90 participă la numeroase cursuri de măiestrie în: Austria (Wiener Musikseminar), Germania (Stockhausen-Kurse), Franţa (Centre Acanthes), Italia (Cantiere di Musica Attuale) şi Ungaria (Bartók-seminar, Szombathely). Pe lângă compoziţiile destinate scenei scrie muzică instrumentală (solo şi de cameră), muzică religioasă, vocală, corală, electronică, concertantă, etc. Începe activitatea pedagogică la Academia de Muzică din Cluj şi o continuă la Facultatea de Muzică din Oradea, în prezent este conferenţiar la Facultatea de Arte a Universităţii Creştine Partium. Îşi finalizează doctoratul în compoziţie la Academia de Muzică din Budapesta în 2008. De la începutul studiilor este premiat şi laureat la mai multe concursuri de compoziţie şi câştigător al mai multor burse de creaţie (printre altele burse Kodály şi Toduţă), compoziţiile sale sunt interpretate în mai multe ţări din Europa. În calitate de dirijor, între 2003-2005 conduce concertele educative în cadrul Filarmonicii din Oradea, prezentând peste 50 de lucrări de la Monteverdi la Webern. Din toamna anului 2006 este numit prin concurs dirijorul Corului Filarmonicii, de-a lungul activităţii sale, s-au pus pe scenă printre altele oratoriile: Kodály Zoltán Te Deum, Sigismund Toduţă Mioriţa, Haydn Creaţiunea şi Anotimpurile.

Istoric – Corul Filarmonicii

Pornind de la nucleul oferit de Camerata Felix căruia i s-au adăugat studenți ai Facultății de Muzică de la Universitatea din Oradea, în 1997, la inițiativa directorului filarmonicii, Romeo Rîmbu, ia naștere Corul Filarmonicii din Oradea.

Dirijorul Avram Geoldeș spunea: „…Corul Filarmonicii reprezintă o verigă indispensabilă a vieții muzicale orădene. Prin el activitatea concertistică locală se va colora esențial, oferind instituției largi posibilități de diversificare repertorială în sensul cultivării sistematice a creațiilor vocal-simfonice”.

Avram Geoldeș se dedică total creșterii și formării Corului Filarmonicii de Stat din Oradea, actualmente lista repertorială a ansamblului deținând peste 200 de titluri, acoperind practic mai toate epocile stilistice şi genurile muzicale: a cappella, cantata, oratoriu, requiem, opera, simfonie cu cor etc.

Sub îndrumarea dirijorului Avram Geoldeş, pe lângă vastul repertoriu abordat, corul și-a adăugat în palmares şi două imprimări: „Liturghia Sf. Ioan Gură de Aur” de Liviu Comes (1998) și un C.D. editat la Viena (1999).

La 28 august 2005 dirijorul Avram Geoldeș trece în neființă, lăsându-i pe toți cei care l-au cunoscut profund îndurerați. Corul, a cărui ctitor și formator se stinsese, își propune să continue activitatea în același spirit al creațiilor artistice de valoare.

Stagiunea 2005 – 2006 găsește corul într-o perioadă de tranziție.  Noul dirijor, tânăra Carmen Bocioc (n. 1978), absolventă a Facultății de Muzică din Oradea, discipol direct al dirijorului Avram Geoldeș, studiind în facultate arta dirijatului coral tocmai cu maestrul Geoldeș,  s-a străduit să mențină corul la același nivel profesional, abordând cu seriozitate și succes lucrări precum: „Oratoriul Bizantin de Paști” de Paul Constantinescu, „Messiah” de G. F. Händel, „Requiem” de W. A. Mozart sau „Ultimele 7 cuvinte ale lui Isus pe cruce” de C. Franck.

Din toamna anului 2006 până în prezent la cârma Corului Filarmonicii îl întâlnim pe dirijorul Lászlóffy Zsolt (n.1973). Dirijor, doctor în compoziție (Academia de Muzică din Budapesta), conferențiar universitar la Universitatea Creștină Partium din Oradea, Lászlóffy Zsolt este un artist contemporan a cărui formare se află strâns legată de renumita și apreciata școală muzicală clujeană, precum și de importante centre muzicale europene din Austria (Wiener Musikseminar), Germania (Stockhausen-Kurse), Franța, Italia și Ungaria.

Lászlóffy Zsolt aduce cu sine un suflu nou în viața ansamblului, venind cu tehnica dirijorală a unei școli muzicale cu tradiție, fapt ce reiese implicit prin creațiile muzicale abordate de cor sub îndrumarea sa: „Advent Antiphons” de Bob Chilcott, „Messa în Sol major” de Francis Poulenc, „O sacrum convivium” de Olivier Messiaen sau „Tatăl Nostru” de Ovidiu Iloc (membru al corului), „Te Deum” de Kodály Zoltán, „Miorița” de Sigismund Toduță etc.

Având o pregătire profesională de înaltă valoare, Lászlóffy Zsolt reuşeşte să îmbogățească mereu repertoriul corului. Concertele vocal-simfonice sunt întregite de cele a cappella şi spectacolele de operă.

Cei peste 20 de ani de activitate au transformat ansamblul într-un cor cu tradiție, care poate aborda cu seriozitate orice gen muzical. Acest cor și-a găsit în Oradea un mediu prielnic de manifestare şi dezvoltare profesională atât prin sursele inepuizabile de talent, studenţi şi absolvenţi ai Facultății de Arte – Departamentul Muzică, Universitatea din Oradea, ai Universității Creștine Partium și ai Universității Emanuel cât și prin prisma publicului meloman, un adevărat susținător, participant activ și indispensabil în viaţa muzicală corală orădeană.

Skip to content